ZAMÓW NASZ NEWSLETTER

nie podano
poprawnego adresu e-mail
nie wyrażono zgody
na otrzymywanie newsletter'a
   

(re)Public of Ads
kreujemy marki
FACEBOOK TWITTER GOOGLE+
PIXELON
MENU
Na jakim etapie jest Twój produkt.

Na jakim etapie jest Twój produkt.

Pragnąc przekazać naszym Klientom nieco informacji na temat tego, jak rynek potrafi się zachować w konfrontacji z wprowadzonym na niego produktem przygotowaliśmy krótką infografikę przedstawiającą cztery fazy życia produktu.

Podpowiadamy jakiego rodzaju reklama będzie skuteczna w danym momencie istnienia produktu lub usługi.

Faza pierwsza: Wprowadzenie produktu na rynek! 

Jest to pierwszy krok jaki podejmuje producent. Na tym etapie wypadałoby postawić na zmasowaną akcję marketingową, która wyedukuje Konsumenta. Poinformuje go o nowym produkcie oraz o tym jak należy go używać.


Potrzeba, nie tylko matką wynalazku!

Bardzo ważnym elementem wprowadzenia produktu na rynek jest zaspokojenie potrzeby Konsumentów. Nie jest istotne, czy owa potrzeba będzie pierwotnym produktem osobowiści ludzkiej, czy też pragnieniem utworzonym przez sztab marketingu. Choć w tym drugim przypadku należy odpowiednio wyartykułować owe pragnienie. 

Cel kampani jest jasny i prosty. Należy w możliwie szybkim czasie zaskarbić zaufanie możliwei wielu Klientów.


Faza druga: Wzrost sprzedaży!

Równie ciekawa z punktu widzenia producenta faza. W tym momencie koszty związane z promocją maleją. Koszt wyprodukowania jednostkowego produktu również jest stosunkowo niższy, aniżeli w fazie poprzedniej.

Podjęta strategia marketingowa.

W tej fazie producenci najczęściej skupiają się na organizowaniu akcji nakłaniających Klientów do zakupu produktu. Dążą oni również do możliwie dużego powiększenia udziału w rynku decydując się często na obniżenie ceny produktu. 

Na rynku pojawia się konkurencja w postaci produktów substytucyjnych. 


Faza trzecia: Dojrzałość!


Rynek jest już nasycony zarówno produktem, jak i jego substytutami. Cena produktu jest już unormowana. Najczęściej uzależniona jest ona od cen konkurencji. Choć nie jest to regułą, czego przykładem mogą być dobra luksusowe, których cena ni jak się ma do cen konkurencji.

Konsumenci są mniej wrażliwi na reklamę danego produktu. Z uwagi na to, iż posiadają oni już stosowną wiedzę o danym dobrze. Mają też odpowiednio wyrobione zdanie na temat produktu.

Kampanie reklamowe mają charakter przypominający. Wykazują się jednocześnie mniejszą intensywnością.


Faza czwarta: Spadek wzrostu! 

Jest to trudna dla Producenta chwila. Produkt przestaje się sprzedawać, zmuszając tym samym producenta do zmniejszenia udziału w rynku.

Jest to dobry pomysł na zmianę  produktu, znalezienie nowych kanałów dystrybucji, co za tym idzie opanowanie nowych rynków lub ich segmentów. 

Potrzeba - kolejny raz!

Dobrym krokiem jest utworzenie w świadomości Konsumentów nowej potrzeby. W takim przypadku niskim kosztem producent może powrócić do pierwszej fazy życia produktu, ponownie wprowadzając go na rynek. 

Ostatecznym krokiem, jaki może wykonać producent jest wycofanie produktu z całego rynku lub z wybranych jego części pozostawiając jedynie te najbardziej rentowne. 

Działania marketingowe jakie podejmuje producent mają charakter uzupełniający.  

Pixelon Blog

Nasz Blog

Jeśli jesteś ciekawy tego co mamy do powiedzienia "po godzinach" lub też chiałbyś przeczytać o ciekawostkach dotyczących marketingu, reklamy, czy mediów społecznościowych zapraszamy na łamy naszego firmowego bloga.

Opisujemy w nim nasze niekomercyjne projekty, o których próżno szukać na firmowej stronie internetowej. Publikujemy tam komentarze na temat tego co dzieje się w branży reklamy i marketingu.

Firmowy blog jest miejscem nie koniecznie w 100% poważnym, w którym możecie Państwo poznać firmę od przysłowiowej kuchni. W naszym przypadku łatwo odkryć nasz marketingowy potencjał. Prezentujemy tam bowiem projekty, które nie do końca mają charakter zarobkowy, są raczej traktowane jako kreatywne początki przyszłych przedsięwzięć, są tam też nasze firmowe formy reklamy. Tak tak, my jako agencja reklamowa również musimy zadbać o reklamę.

Tak czy inaczej, zapraszamy serdecznie już teraz.
Nasz serwis www korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

więcej zamknij